Виразна імбецильність (важка розумова відсталість) характеризується, як і в осіб з помірною РВ, низьким рівнем засвоєння різних навичок, моторики, порушенням координації рухів, наявністю інших відхилень. Частина дітей цієї групи не вміють самостійно пересуватись.
Спостерігається значне порушення вищих психічних функцій. Вони запам'ятовують лише ту діяльність або ті явища, які викликають у них позитивні емоції, переживання. Увага не концентрується, не можуть зробити елементарних висновків та узагальнень. Як правило, інтелектуальні порушення супроводжуються і неврологічною патологією: паралічами, парезами, гіперкінезами. Ця категорія осіб не здатна до оволодіння знаннями з письма, рахунку, читання.
У цієї групи дітей немає достатнього для спілкування словникового запасу, що значно ускладнює їхню соціалізацію. При спілкуванні використовують додаткові невербальні форми комунікації - жести, міміку, окремі звуки, якими висловлюють свої бажання і потреби. Відхилення, притаманні цій категорії осіб, не дозволяють їм самостійно, без спеціальної опіки, жити у соціальному середовищі.
Вирізняють легку та виразну імбецильність
Легка імбецильність (помірна розумова відсталість) характеризується несформованими пізнавальними процесами. Мислення є конкретним, непослідовним, інертним; діти практично не здатні до утворення абстрактних понять, повільно утворюють логічні зв'язки, краще запам'ятовують те що пов'язано безпосередньо з їхніми фізіологічними потребами. Особи з таким ступенем РВ мають значний недорозвиток мовлення: словниковий запас досить бідний, розуміють звернене мовлення, самостійно побудувати складну мовленєву конструкцію не можуть, проте здатні повторити мовленєве висловлювання інших.
Пам'ять формується досить повільно, матеріал запам'ятовується після багаторазових повторень, проте швидко забувається. Спостерігаються порушення уваги, вона швидко розсіюється, діти повільно концентруються, часто відволікаються. Розвиток навичок самообслуговування та функцій рухового апарату також відстає, таким людям впродовж всього життя потрібна допомога і контроль. Досить яскраво недоліки пізнавальних процесів проявляється у цій категорії дітей при формуванні у них навичок читання, письма, рахунку.
При корекційно-виховній роботі діти можуть оволодіти базовими навичками самообслуговування. У зрілому віці, можуть виконувати просту практичну роботу, якщо при цьому їм даються доступні вказівки і організовується контроль їх виконання. Повністю незалежне проживання здебільшого є неможливим, проте такі люди є цілковито мобільними та фізично активними. Більшість з них здатні встановлювати контакти, спілкуватись з іншими людьми, бути залученими до простих соціальних дій.

Спостерігається значне порушення вищих психічних функцій. Вони запам'ятовують лише ту діяльність або ті явища, які викликають у них позитивні емоції, переживання. Увага не концентрується, не можуть зробити елементарних висновків та узагальнень. Як правило, інтелектуальні порушення супроводжуються і неврологічною патологією: паралічами, парезами, гіперкінезами. Ця категорія осіб не здатна до оволодіння знаннями з письма, рахунку, читання.
У цієї групи дітей немає достатнього для спілкування словникового запасу, що значно ускладнює їхню соціалізацію. При спілкуванні використовують додаткові невербальні форми комунікації - жести, міміку, окремі звуки, якими висловлюють свої бажання і потреби. Відхилення, притаманні цій категорії осіб, не дозволяють їм самостійно, без спеціальної опіки, жити у соціальному середовищі.
Вирізняють легку та виразну імбецильність
Легка імбецильність (помірна розумова відсталість) характеризується несформованими пізнавальними процесами. Мислення є конкретним, непослідовним, інертним; діти практично не здатні до утворення абстрактних понять, повільно утворюють логічні зв'язки, краще запам'ятовують те що пов'язано безпосередньо з їхніми фізіологічними потребами. Особи з таким ступенем РВ мають значний недорозвиток мовлення: словниковий запас досить бідний, розуміють звернене мовлення, самостійно побудувати складну мовленєву конструкцію не можуть, проте здатні повторити мовленєве висловлювання інших.
Пам'ять формується досить повільно, матеріал запам'ятовується після багаторазових повторень, проте швидко забувається. Спостерігаються порушення уваги, вона швидко розсіюється, діти повільно концентруються, часто відволікаються. Розвиток навичок самообслуговування та функцій рухового апарату також відстає, таким людям впродовж всього життя потрібна допомога і контроль. Досить яскраво недоліки пізнавальних процесів проявляється у цій категорії дітей при формуванні у них навичок читання, письма, рахунку.
При корекційно-виховній роботі діти можуть оволодіти базовими навичками самообслуговування. У зрілому віці, можуть виконувати просту практичну роботу, якщо при цьому їм даються доступні вказівки і організовується контроль їх виконання. Повністю незалежне проживання здебільшого є неможливим, проте такі люди є цілковито мобільними та фізично активними. Більшість з них здатні встановлювати контакти, спілкуватись з іншими людьми, бути залученими до простих соціальних дій.

Комментарии
Отправить комментарий